یک فرصت باور نکردنی برای استفاده از محصولات ما

درآمد تولید محتوا برای سایت

درآمد تولید محتوا برای سایت بین ۳ تا ۲۰ میلیون تومنه. اینجا می‌خوایم بررسی کنیم چطور میشه این درآمد رو از عدد ۳ به ۲۰ رسوند. چه مهارت‌هایی لازمه؟ چقدر زمان می‌بره؟

یک تولید کننده محتوا:

  • درباره کلمات کلیدی تحقیق می کند و یک لیست طبقه‌بندی شده از آنها تهیه می‌کند. (مبنای طبقه‌بندی رو در ادامه بررسی می‌کنیم.)
  • استراتژی سئو تعیین می‌کند.
  • اطلاعات لازم برای معرفی محصولات و خدمات را جمع آوری می‌کند. مثل عکس محصولات یا خدمات، ویژگی‌ها، مزیت‌ها نسبت به رقبا و… .
  • محتوای رقبا را بررسی می‌کند.
  • بر اساس موارد بالا یک جدول تولید محتوا (شامل محصولات و مقالات ) تنظیم می‌کند شروع به بارگذاری مطالب مطابق آن می‌کند.
  • محتوا را SEO می‌کند.
  • با کمک سیستم‌های گزارش گیری مثل گوگل سرچ کنسول به کارفرما گزارش کار ارائه می‌دهد.

کیفیت هر کدام از موارد بالا باعث میشه مخاطب بیشتری وارد سایت بشه و درآمد تولید محتوا برای سایت افزایش پیدا کنه. در ادامه به صورت جزئی تر هر کدوم رو بررسی می‌کنیم.

روش تحقیق کلمات کلیدی

با ابزارهای مختلف کلمات کلیدی حوزه کاریتون رو در بیارید. می‌تونید از موارد زیر کمک بگیرید:

  • Related saerch های گوگل. (یعنی وقتی کلمه‌ای رو سرچ کردید گوگل موارد مشابهی هم بهتون پیشنهاد میده. این‌ها کلید هستند.)
  • تحلیل سایت رقبای موفق. (سایتشون رو باز کنید برید سراغ مقالات و محصولات. به تیترها نگاه کنید.
  • اطلاعات کارفرما :از کارفرما در مورد کلماتی که مشتری ممکنه سرچ کنه بپرسید. (اون احتمالاً بیشتر از تو، در فروش این محصول تجربه داره.)
  • استفاده از سایت‌های پولی مثل semrush و ubersuggest و Ahref. (البته اینا بعضی خدماتشون رایگانه، بعدا پولی می‌شه).

وقتی کلمات کلیدی رو درآوردید. اون‌ها رو دسته‌بندی کنید. اول کلمات اصلی رو بنویسید و بر اساس اهمیت از بالا به پایین مرتب کنید. بعد جلوی هر کلمه کلیدی اصلی، کلمات فرعی مربوط به اون رو به ترتیب اهمیت از بالا به پایین بنویسید.(می‌تونید از اکسل هم استفاده کنید). در تصویر بالا یه نمونه براتون انجام دادیم.

درآمد تولید محتوا برای سایت ارتباط مستقیمی با این لیست داره! این نقشه راهه.

اگر همون اول برای کلمات کلیدی اصلی محتوا تولید کنید، غیر ممکنه توی گوگل بالا بیاید! چون در این کلمات، کلی سایت با سابقه‌تر و با بودجه بیشتر در حال رقابت برای نتایج بالای گوگل هستند.

پس چیکار کنم؟ اگه تازه کاری از کلمات کلیدی فرعی استفاده کن. اونجا رقابت کمتری هست. مثلاً به جای نوشتن یک مقاله با تیتر ((قیمت رژ لب))، یک مقاله بنویس با تیتر ((قیمت رژ لب‌های مایع ارزان بازار))!

وقتی رشد کردی و گوگل بهت اعتماد کرد کم کم برو سراغ کلمات کلیدی اصلی.

استراتژی بچین! وگرنه قید درآمد تولید محتوا برای سایت رو هم بزن. چون با آپلود محتوای فله‌ای ممکن نیست فروش بره بالا و بدون فروش خبری از پول نیست.

برای یادگیری بقیه کارهای سئو هم میتونی رو دکمه زیر بزنی تا چک لیست SEO ما رو بصورت رایگان داشته باشی:

همون فایل یا کاغذی که کلمات کلیدی رو داخلش مرتب کردی بردار و برای اون کلمات کلیدی (بر اساس استراتژی سئو) یک جدول زمان دار بساز.

جدول زمان بندی محتوا
نمونه جدول زمانی تولید محتوا برای سایت خودمون.

همین اول قید این کار رو بزنین که اطلاعات محصول را از سایت‌های دیگه کپی کنید. یا برین چند تا سایت رقیب رو بررسی کنید و ترکیب محتوای اون‌ها را به صورت انشا بنویسید.

این کار را دیگه جواب نمیده. سایت شما نابود میشه!! گوگل سخت گیرتر شده!

یک چک لیست تهیه کنید. بشینید با کارفرما صحبت کنید. اطلاعات محصول را ازش بپرسید. مزایا و نقاط قوت محصول رو بپرسید. ببینید مشتری‌های قبلی بیشتر دنبال چه مواردی در این محصول هستند.

متن فله‌ای ننویسید. چک لیست بالا رو بذارید جلوتون ، خودتون رو بذارید جای مشتری و چیزهایی را بنویسید که نیاز داره و سرچ می‌کنه!

تفاوت محتوا نویس خوب و بد اینجا معلوم میشه. همین طور درآمد تولید کننده محتوا برای سایت.

اگر نیازه خودتون از محصولات عکس بگیرید و سایزش رو تنظیم کنید یا کارفرما رو توجیه کنید عکاس پیدا کنه. عکس مناسب خیلی مهمه. لطفاً کپی هم نکنید که سمه!

درآمد تولید محتوا برای سایت

سعی کن در بازه‌ های زمانی دلخواه به کارفرما گزارش بدی. باعث میشه فکر نکنه پول مفت می‌گیری و بیکار نشستی.

تحقیق کلمات کلیدی (keyword research) رو نشونش بده. جدول تولید محتواتو ارائه کن.

از سیستم های گزارش گیری مثل گوگل سرچ کنسول (google search console) استفاده کن و آمار کلیک ها و ورودی های سایت رو با نمودار بهش نشون بده!

اگر در یک کلمه کلیدی اومدی صفحه اول گوگل به کارفرما اطلاع بده! گزارش دادن باعث میشه فعالیت شما به چشم بیاد و همکاری ادامه پیدا کنه.

هر کدوم از موارد زیر می‌تونه کیفیت کار و درآمد تولید محتوا برای سایت رو افزایش بده:

  • تسلط کامل به وردپرس و سوراخ سنبه‌هاش.
  • آشنایی کلی با html و css.
  • کمی آشنایی با عکاسی.
  • مهارت در نرم‌افزارهای ادیت عکس مثل ایلوستریتور و فتوشاپ.
  • توانایی کار با نرم‌افزارهای ساخت و تدوین ویدیو مثل کمتازیا یا پریمیر.
  • مهارت کار با افزونه‌های سئو وردپرسی مثل یوست سئو یا رنک مث.
  • قدرت متقاعد سازی و مذاکره با کارفرما.

تجربه چندین ساله من در بازار ایران نشون میده کارفرما از شما می‌خواد همه کاره باشید! عکاسی بکنید، محتوا بنویسید، ادمین اینستا باشید، سایت رقیب رو هک کنید، صبح ها سر راه نون بگیرید و… .

شما محتوا نویسید. انجام این کارها مشکلی نداره. اما بابتش پول اضافه بگیرید.

همون اول یه قرارداد کتبی بنویسید. و از کارفرما بخواهید انتظاراتش از شما رو توش قید کنه. بدون قرارداد شما تبدیل میشی به یک سیبل متحرک که کارفرما دائما هدفش می گیره و دلیل تمامی ناکامی‌ها تلقی می شید.

کار شما تولید محتوای سئو شده طبق جدول زمانی و در حجم و تعداد مشخصه!

اگر کارتون رو درست انجام دادید و فروش کم بود تقصیر شما نیست! شاید قیمت بالاست! ارسال‌ها با تاخیره! شاید ضمانت‌های داده شده به مشتری درست انجام نمی‌شه و… .

می‌تونید از افزونه‌های یوست سئو یا رنک مث استفاده کنید. حتماً از یکی استفاده کنید نه هر دو! چون مشکلات ریدایرکت و… در سایتتون ایجاد می‌کنه.

این افزونه‌ها بدون تحقیق کلمات کلیدی و جدول زمانی تولید محتوا هیچ کاربردی ندارند.

نسخه رایگان یوست سئو که در مخزن افزونه وردپرس هم موجوده پاسخگوی نیاز شماست!

یوست دو نسخه دیگه هم داره:

  • نسخه PRO پولی
  • نسخه مخصوص ووکامرس (برای سئوی محصولات) که پولیه.

نسخه های پولی رو در ایران میتونید از ژاکت ، راست چین و… تهیه کنید.

2 نظر برای "درآمد تولید محتوا برای سایت"ارسال شده.
  1. مهدی گفت:

    سلام. میشه یه متن قرار داد برامون بذارین؟

    1. سلام دوست عزیز. تلاش می کنیم در آینده یه متن قرارداد توی همین صفحه بذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *